• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası

  

ÇALIŞMALARIMIZ
Linkler

OKULLAR KAPANIRKEN…

ULUSAL EĞİTİM DERNEĞİ

Necatibey Cad. No: 13/13 Sıhhiye/Ankara

Tel: (0312) 229 43 25 Belgeç: (0312) 229 45 26

Eposta: ogdunyasi@gmail.com

Web: ulusalegitimder.org.tr

 

                                                                                                            Ankara, 12.06.2014

                                              

2013-2014 ÖĞRETİM YILI

OKULLAR KAPANIRKEN…

            Yarın (13 Haziran 2014) öğretim yılının son günü. Öğrencilerimiz yaz dinlencesine girerken öğretmenlerimiz de temmuz başına dek çeşitli işlerini tamamlamak için okullarında olacaklar.

            Gelenektendir, bizim gibi eğitimle doğrudan ilgili kurum ve kuruluşlar, özet olarak bir yılsonu dökümü yaparlar. Eğitimle ilgili olumlu-olumsuz gelişmeler kimi zaman MEB’e karne hazırlanarak, kimi zaman sözlü-yazılı demeçlerle kamuoyuna açıklanır. Benzer hasat dökümü doğal olarak bu öğretim yılı için de yapılacaktır.

            Bizim açımızdan 2013-2014 Öğretim Yılı’na ilişkin söylenebilecek en genel değerlendirme cümlesi, eğitimimizin bütün yönleriyle tam bir ruhsuzlaştırma süreci içinde bulunmasıdır. Yani bütünüyle kimlikten, kişilikten uzak, belirsizlik ve bulanıklıklarla dolu, giderek karmaşanın arttığı sözümona bir eğitim-öğretim sistemi; “sistem” de denebilirse…

Bu saptama, kuşkusuz bu yıla özgü bir sonuç değildir. İktidarın 12 yıl boyunca izlediği eğitim politikası, geride bırakmak üzere olduğumuz eğitim-öğretim yılında, önceki yıllarda ekilen çürük tohumların ürünlerinin doruğa ulaştığı yıl olmuştur. Özellikle iki yılını geride bıraktığımız 4+4+4’lük parçalı, yamalı, eklemeli, çağımızın gerekleri ve gerçeklerinden kopuk, ulusal kimlikten yoksun, evrensel değerlerle örtüşmeyen, bilimsel yöntemler yerine iktidarın zihinsel hastalıklarından üretilmiş içerikle oluşturulan ve uygulamaya konulan eğitim yapılanmasının acı meyvelerini alıyoruz; giderek daha çok ve daha somut olarak.

Durumu daha da yalınlaştırarak söyleyecek olursak:

  • İlk ve ortaöğretimde 18, yükseköğretimde 5 milyon olmak üzere yaklaşık 23 milyon öğrencimizin ulusal ve uluslararası birçok ölçme-değerlendirme sonuçları yönünden bulunduğu konum, ne yazık ki arka sıralardır, listenin dip bölgeleridir. Bu yıl da durumda bir değişiklik olmamıştır. Bu, çocuk ve gençlerimizin tembelliğiyle, beceriksizliğiyle ilgili bir sonuç değil; onların içinde yaşadıkları eğitim ikliminin sonucudur.

  • 800 bini ilk ve ortaöğretimde olmak üzere 1 milyon (üniversitelerle birlikte) dolayındaki öğretmen ve akademisyenin meslek yeterliliği, donanımı ve alanlarındaki başarı durumu da ne yazık ki öğrencilerimizin bulunduğu konumdan farklı değildir. Bu, asıl amaçları neredeyse tümden yok edilmiş bir öğretmen-akademisyen yetiştirme politikasının sonucudur. Bu da elbette öğretmen ve akademisyenlerimizin tutumlarından değil, oluşturulan iklimden kaynaklanan bir sonuçtur. Ne yazık ki soruna ilişkin çeşitli verilerin gösterdiği fotoğraf budur ve 2013-2014 için de fazlasıyla geçerlidir.

  • Bakanlık merkez örgütlerinden il, ilçe ve okul yönetimlerine dek, eğitim kurumlarında egemen kılınan yönetici kadrosunun durumu da önceki maddelerde belirtilen nedenlerin sonucu olarak ve yine ne yazık ki olumlu bir görünüm sunmamaktadır. İl ve ilçe müdürlerinin, denetmenlerin, okul yöneticilerinin büyük çoğunluğu iktidara yakınlık derecelerine göre atandıklarından, ölçü olarak eğitim-öğretimdeki başarıyı değil, iktidar politikalarına daha çok ayak uydurma refleksiyle davranmaktadırlar. 2013-2014 yılında da bunun sayısız örneği yaşanmıştır.

  • Tam bir cendere görünümündeki bu eğitim öğretim yapılanmasının başka bir ayağını oluşturan velilerimizin durumu çok daha sorunludur. Çünkü, örneğin çocuklarının bir sonraki yıl nasıl bir program değişikliğiyle karşılaşacağından, sınav sisteminin nereleriyle oynanacağından, alan ve meslek tercihinde hangi ölçülere göre hareket edeceğinden kuşkulu, kaygı ve belirsizliklerle kuşatılmış durumdadırlar. Gelecek öğretim yılında izleyeceği yolu şimdiden bilen veli sayısı çok azdır.

     

    Yerel seçimler, Gezi Ayaklanmasına karşı izlenen şiddet ve zorbalık politikası, iktidarın toplumu “benden olanlar-olmayanlar” biçiminde cepheleştirip bu tutumunu süreklileştirmesi, Soma’da yaşananıyla doruğa ulaşan iş cinayetleri, hukuksuzluğu-adaletsizliği kendi itiraflarıyla tescillenmiş aydın-sivil-asker kıyımlarına, rüşvet ve yolsuzluklara dek ardı ardına gelişen iç olaylardan dış politikada ülke onurunu paçavraya çeviren son gelişmelerin yarattığı toz duman arasında, sona ermekte olan eğitim-öğretim yılında yaşanan yığınla olumsuzluktan iktidarın herhangi bir ders çıkaracağına ilişkin bir umut taşımadığımızı (çünkü “tecrübeyle sabittir”) belirterek öğrencilerimize ve meslektaşlarımıza kitaplarla, kültürel-sanatsal etkinliklerle süsleyecekleri bir yaz dinlencesi diliyoruz.

     

             

    Nazım Mutlu

    Genel Başkan



Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam14
Toplam Ziyaret32817
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar3.47333.4872
Euro4.16964.1863
Hava Durumu
Anlık
Yarın
34° 35° 20°
Takvim